החל מהיום: יוקם מאהל מחסה לפליטים בת"א

אלי הוכנברג
עדכון אחרון: 09:37 , 20/02/2012

בדרום ת"א יוקם החל מהערב אוהל מחסה עבור הפליטים מחוסרי הבית. האוהל יוקם מדי ערב ויפורק בשעות הבוקר במטרה לספק הגנה עבור מבקשי המקלט בעונת החורף. עיריית ת"א הודיעה אמש על היוזמה, על רקע מחלוקת שפרצה בינה לבין מנכ"ל מד"א, אלי בין, שניסה ליזום הקמת אוהל במתכונת דומה אך נתקל בהתנגדות


בזמן שרוב האנשים מסתגרים בבתים עם כוס תה וסוודר, הפליטים השוהים בגינת לוינסקי בתל אביב מזה חודשים קורסים תחת הקור העז. בסוף השבוע האחרון אנשי מגן דוד אדום אספו את כל מבקשי המקלט אל בניינם שברחוב יגאל אלון בעיר, שם העניקו להם מיטה חמה, מקלחת, בגדים וטיפול רפואי שכל כך נחוץ להם נוכח מצבם.

"אני בשוק, אין לי מילים להגיד. נתנו לכל אחד מיטה, בגדים, מקום להתקלח במים חמים ולהתלבש", סיפר אחמד על החוויה המדהימה שעבר כשמישהו החליט לפתוח את הלב ולספק לו ולמאות חבריו קורת גג.

אמש חזרו הפליטים לרחובות ומנכל מגן דוד אדום, אלי בין, חזר לשם עם אנשיו ונחרד. "הדברים האלו קשים הם לא אנושיים. גם מי שמתעטף בעוד סוודר חם ובצעיף חש מצוקה קשה. אני חושב שהדבר הזה גורם מפגע תברואתי והומניטארי", אמר. תוך דקות הם החליטו שיקימו שם אוהל הומניטארי שיעניק להם מחסה ללילות הקרים, אבל כשפנו לעירייה על מנת לקבל אישור להקימו הם נענו בסירוב.

עיריית ת"א: "החל מהיום יוקם מדי לילה אוהל מחסה סמוך לגינת לוינסקי"
בעירייה הסבירו כי הקמת אוהל דורשת היערכות לוגיסטית גדולה וסיוע של מחלקת הרווחה ועל כן הקמת אוהל תוך שעות ספורות לא יכולה להתקיים מבחינתם. מנכ"ל מגן דוד אדום קיבל בהבנה הקשיים העומדים בפני העירייה, אך טען כי יש לפעול למרות זאת.

לדבריו, "לראש העיר יש שיקולים צודקים שלפיהם הוא צריך לשרת את התושבים בעיר. עם זאת, צריך לקחת לצד השיקולים האלו את העובדה שיש פה אנשים שצריך להתחשב בהם. צריך להתייחס לאדם כאדם"

לאחר שהתקבלה ההודעה הביע שר הפנים אלי ישי תמיכה בפעילות מגן דוד אדום ואמר כי זו מצווה גדולה ויתמוך בהם באם תתבצע פנייה בכל עניין לוגיסטי שיידרש. מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי החל מהיום יוקם מדי לילה אוהל מחסה סמוך לגינת לוינסקי שיאפשר הלנה לפליטים. האוהל יוקם מדי ערב ויפורק בבוקר למחרת למשך כל החורף ובמקביל תימשך העברתם של שאר מחוסרי הדיור לגגונים אותם מספקת העירייה.

 http://glz.co.il/newsArticle.aspx?newsid=99840

אודות tipid1

אני בת 65גרושה עם 2 בנים בוגרים בעלת השכלה על תיכונית גרה ברמת גן בנעורי נדרתי נדר להנציח לדור הצעיר ולחזק שורשים ביהות ומסורת גדולנ אומה וההיסטוריה הישראלית וקלאסיקה ישראלית למען לא יישכח הדור הצעיר מאין צמח!
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה